Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Jakie są najważniejsze typy słupów i bram sygnalizacyjnych

Jednym z głównych elementów drogowej infrastruktury jest sygnalizacja świetlna. To ona właśnie jest odpowiedzialna za odpowiednie sterowanie ruchem na ulicach, co umożliwia bezpieczną jazdę i zmniejszenie korków. Światła sterujące tą sygnalizacją muszą być umieszczane na odpowiednie wysokości, tak aby kierujący z daleka je widzieli. Zależnie od rodzaju skrzyżowania i szerokości dróg ta wysokość może być naprawdę różna. Przy lokalnych, niewielkich skrzyżowaniach wystarczy postawienie pionowego słupa, na jakim powieszony zostanie sygnalizator. Ale przy kilku jezdniowej trasie będzie trzeba wykorzystać szeroką na kilkanaście metrów bramę, na której takich sygnalizatorów zostanie powieszonych parę.

Ponieważ tego typu sygnalizatory troszkę jednak ważą, a dodatkowo są narażone na silne podmuchy wiatru, to cała konstrukcja musi być bardzo wytrzymała i mocna. Szczególnie że w wielu przypadkach do takich słupów przykręcane są też różne inne elementy, na przykład tablice elektroniczne, kamery, czujniki ruchu albo drogowe znaki. Z tego też powodu robi się je z mocnych, wytrzymałych materiałów, i też zgodnie z wytycznymi. Jeżeli będzie chodzić o same rozwiązania konstrukcyjne, to jest ich wiele. W przypadki dróg o małym natężeniu przeważnie wykorzystuje się pojedyncze słupy sygnalizacyjne lub będące w kształcie litery r. Są one złożone z pojedynczej rury, najczęściej o o okrągłym lub wielokątnym przekroju, do której w górnym fragmencie zostało przymocowane ramię o odpowiedniej długości. Takie słupy instalowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach mają kształt litery T, z uwagi na konieczność obsługi naraz kilku pasów.

W takich przypadkach zastosować też można bramy sygnalizacyjne, które składają się z dwóch niezależnych słupów z każdej strony jezdni, złączonych poprzeczką w poziomie. Przy takich słupach bardzo ważne też jest wygodne dociągnięcie wszystkich potrzebnych przewodów zasilających i sterujących, przeważnie całe okablowanie jest prowadzone ziemią, a potem w środku słupa.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.